Ecosun Handdoekrail Voor Series Glas En Keramiek  thumbnail

Ecosun Handdoekrail Voor Series Glas En Keramiek

Published Jun 21, 24
4 min read

Ondanks de tegenwind was deze richting prima te doen. Net als vorig jaar - infrarood verwarming installateur de eilanden, beviel het vaste land van Denemarken ons weer zeer goed. Het is vier uur ’s middags als we met Deense Kronen op zak en ingrediënten voor een simpel avondmaal vanuit Fredrikshavn op weg gaan naar onze eerste Deense camping in Sæby

De 15 kilometer doen ons weer denken aan vorig jaar. infrarood verwarming installateur. Denemarken is niet vlak, is ook nu weer onze conclusie. De eerste hellingen dienen zich al aan als we Frederikshavn nog niet uit zijn. Op de camping aangekomen begint het te stortregenen en moeten we nog een uurtje wachten totdat we, zonder helemaal doorweekt te raken, onze tent op kunnen zetten

’s Avonds maken we zelfs een mooie zonsondergang mee. En dat is hoe het weer de rest van onze Deense fietsweek zal zijn, stralende zon afgewisseld door fikse regenbuien (infrarood verwarming installateur). Na regen komt zonneschijn … en daarna weer regen (camping Sæby) De volgende dag volgt een mooie fietsetappe langs de kust van Noord-Jutland

Even dringt een vergelijking met Noord-Groningen zich op, maar dan zonder de aardbevingen. Mensen trekken weg uit deze streek. Het natuurschoon en de dorpen zullen niet de reden zijn. We fietsen door kleine kustdorpjes met kleurige oude huizen en kenmerkende kerken - infrarood verwarming installateur. Bij zon zeer fotogeniek (infrarood verwarming installateur). Hoewel we aanvankelijk weinig vakantiefietsers tegenkomen, spreken we wel een aantal geïnteresseerde Denen

Infrarood Verwarming Werkplek

De bijna gepensioneerde eigenaresse van de camping in Hadsund is zelf enthousiast fietser en schuift ons, na een half uur fietservaringen uitwisselen, twee douchemunten toe met de woorden “Cyclists get free showers here” - infrarood verwarming installateur. De dag erop verlaten we de kust en fietsen al ‘heuvelend’, zoals Sweerman het in zijn routeboekje schrijft, langs het Mariager Fjord landinwaarts

We strijken neer aan een van de twee tafeltjes en genieten van een grote beker koffie met veel melk - infrarood verwarming installateur. Zeker geen cappuccino, zoals de verkoopster het noemde, maar zeer verdiend. De fietsen parkeren we in Mariager bij de paardenkoetshalte, die gelukkig niet verschijnt De weersvoorspellingen zijn niet best als we in Viborg, een van Denemarkens oudste stadjes, aankomen

Een handbalevenement en een hondenshow doen de stad kraken in zijn voegen (infrarood verwarming installateur). De volgende dag spreken we af met vrienden die toevallig ook in de buurt vakantie houden - infrarood verwarming installateur. In het café bij de dom wisselen we vakantie-ervaringen uit en horen we alles over Legoland, een must voor alle kinderen, aldus de twee jongens

In Viborg komen we deze tekst tegen: als de bakker dood is, bakt hij geen brood meer (vrij vertaald) Tot aan Viborg waren de lekke banden ons bespaard gebleven, maar dat geluk duurt niet eeuwig. De volgende dagen wordt er een ernstig beroep gedaan op onze bandenplakvaardigheden. infrarood verwarming installateur. De beroemde grindwegen, waarover ik in blogs over de Jutlandroute had gelezen, doen hun invloed gelden

Bureau Verwarming Infrarood

In drie dagen plakken we vier lekke banden. We besluiten om de volgende fietsvakantie toch maar antilekbanden te proberen. Fietsen over grindwegen is vooral bij regen een goede basis voor lekke banden De grindwegen kennen een lange historie. infrarood verwarming installateur. Het zijn de oude handelswegen, de ‘Hærvejen’, in Duitsland ook ‘Ochsenweg’ genoemd, die van zuid naar noord lopen

Dat maakt dat je zo’n lekke band toch even wat anders bekijkt. infrarood verwarming installateur. Op die wegen komen we naast fietsers ook veel wandelaars met grote rugzakken tegen, het zijn populaire routes. Langs de Hærvejen vind je af en toe nog een zogenaamde Kro, een herberg waar vroeger de postkoetsreizigers overnachtten. In Jelling, thuisstad van de Vikingkoning Blauwtand (Bluetooth is naar hem vernoemd), eten we een hapje in de eeuwenoude Kro

De Kro in Jelling ziet er uit zoals een Kro er (in mijn gedachten) uit moest zien Tijdens onze fietstocht hebben we allerhande overnachtingen gehad - infrarood verwarming installateur. Van tent tot B&B, van hotel tot stuga - infrarood verwarming installateur. Onze laatste camping in Denemarken – in Vojens – is een geval apart. Na een dag vol regenbuien en enige onenigheid met de GPS komen we er aan

Geen campingpersoneel, geen campinggasten, alleen één onbewoonde caravan. We bellen het telefoonnummer dat op het hek staat en 10 minuten later komt er een mevrouw aan gereden. infrarood verwarming installateur. Ze is niet verbaasd als we vertellen dat we een route fietsen die in Nederland begint of – in ons geval – eindigt